wtorek, 14 lutego 2012

Leniwe


Leniwe po prostu leniwe

Potrzebujemy:

  • twaróg 250,0 < ja miałem z mlekoplu>
  • jajko
  • 3-4 łyżki mazeiny/skrobi kukurydzianej/skrobi ziemniaczanej. <z otrębami nie wychodzą robi się breja>
  • słodzik lub sól.
  • woda

Twaróg odsączamy na ręczniku porządnie go wykręcamy, ściskamy, miętosimy, tak aby pozbyć się jak najwięcej wody. Twaróg przerzucamy do miseczki lekko rozgniatamy widelcem, dodajemy mazeine, jajko, sól <lub słodzik jeśli chcemy na słodko>. Wszystko mieszamy i wyrabiamy rękoma.
Urywamy kawałek ciasta rolujemy go lekko spłaszczamy i kroimy jak kopytka. 
Gotujemy wodę z odrobiną soli, kiedy będzie wrzeć wrzucamy leniwe  gotujemy ok. 2 min. wyławiamy kiedy wypłyną na powierzchnie.
To tyle, smacznego ! :D

Rin-chan ceny orientacyjne dla Ciebie:
  • twaróg ok.2-2,50 zł
  • jajko ok. 40gr xD
  • skrobia ziemniaczana zależy od producenta ostatnio strasznie podrożała za 0,5 kg zapłaciłem 5zł !
  • słodzik - od 2-9 zł 



7 komentarze:

Anonimowy

u mnie za mazeinę w sklepie ze zdrową żywnością zapłacę ok 7zł ale w PiP już ponad 10 zł... szok...

Serenity

Akira Kurahashi

No, nawet skrobia ziemniaczana za 0,5 kg 5 zł ! xD Ooo to w PiP jest ? Dobrze wiedzieć :D

Anonimowy

cześć, chciałam Ci tylko podziękować za prowadzenie tego bloga. Trzy dni temu przeszłam na dukana i uważam, że Twoje przepisy bardzo mi pomogą, bo również nie jem mięsa. Pozdrawiam, pebbles

Akira Kurahashi

Ciesze się że do czegoś się przydaje :D

Anonimowy

:)

Anonimowy

Kurcze za mało odcisnąłem twaróg. Wyszły troszkę za mało zbite. Nie dało się wyrobić ciasta na masę kopytkową. Musiałem kładzione robić :)

Akira Kurahashi

Naprawdę porządnie trza wycisnąć, lub dać więcej skrobi.

Zostaw po sobie ślad...